Testimonials

Een bewuste loopbaanswitch in mijn 50e levensjaar!

Na 20 jaar congres coordinator naar HBO-V verpleegkundige in opleiding! Annely is een heel prettige persoon. Ik voelde mij meteen op mijn gemak bij haar en vrij om persoonlijke dingen over mijzelf aan haar te vertellen. Ik heb haar gevonden op het internet en haar website sprak mij heel erg aan. Wat ze daar schrijft, zo heb ik het traject met haar ook ervaren.Hoewel ik voordat ik bij haar kwam zelf al een plan had gemaakt hoe ik het vinden van een baan in een nieuwe richting wilde aanpakken en ook al ideeën had over wat ik leuk vond, hebben de gesprekken met Annely mij erg goed geholpen bij de verdere uitvoering van wat zij mijn “onderzoek” noemde.Ik keek er elke keer naar uit om haar te spreken en daarna voelde ik nieuwe energie. Uit ieder gesprek haalde ik een aantal dingen waar ik weer mee verder kon. En ook haar concrete tips en zeker ook haar vertrouwen hebben mij zeer geholpen. Van congres coördinator tot HBO-V verpleegkundige in opleiding. Een bewuste loopbaanswitch in mijn 50e levensjaar!

Carriere switch

“Ik wil je bedanken voor je hulp bij mijn carriere switch. Je warmte, doortastendheid, en erkennig hebben ervoor gezorgd dit ik deze stap heb aangedufd. Ik heb onze sessies als heel plezierig ervaren. Eigenlijk jammer dat ze nu even niet meer nodig zijn. Over een paar jaar verzin ik wel weer een nieuwe aanleiding :-). Je bent een geweldig mens!”

360 graden Loopbaanswitch: Van Bureau Jeugdzorg naar notariaat

Een jaar geleden heb ik besloten een loopbaantraject te gaan volgen, omdat ik niet meer als maatschappelijk werker werkzaam wilde zijn.Annely heeft me met haar enthousiasme en doortastendheid ontzettend goed geholpen duidelijk in beeld te krijgen wat mijn sterke kwaliteiten zijn en waarom ik niet gelukkig was in mijn werk. Al vrij snel werd duidelijk dat een juridisch-administratieve functie goed bij me zou passen. Iets totaal anders dus! Inmiddels ben ik aangenomen op een notariskantoor, als junior-secretaresse. Ik heb het hartstikke naar mijn zin. Het werk is interessant, en ik vind het leuk om hierin te groeien en me te bekwamen in deze branche. Ik ben ontzettend blij dat ik bij Annely terecht ben gekomen en deze stap heb durven zetten. -Mariette-

Ongedwongen praten over hetgeen waar ik mee worstelde

Wat een fijn coachingstraject heb ik mogen ervaren bij Annely! De (wandel)sessies in de natuur waren voor mij een hele prettige manier om ongedwongen te praten over hetgeen waar ik mee worstelde. Hoe kom ik erachter wat ik wil? Annely kan erg goed luisteren, legt de vinger op de zere plek en stelt treffende vragen die je aan het denken zetten. Dat doet ze op een hele prettige manier: oprecht en zonder oordeel of ondertoon. Met haar optimisme en enthousiasme wist Annely mij in deze lastige periode steeds weer te motiveren en positief te laten denken. Na iedere sessie had ik weer nieuwe energie. De sessies hebben mij veel inzicht gegeven zodat ik mij weer ging beseffen wat ik belangrijk vind in het leven en in mijn werk. Door het verkregen inzicht lukte het vervolgens om een nieuwe baan te vinden die bij mij past. Daar ben ik Annely erg dankbaar voor en ik beveel haar dan ook zeer aan als loopbaancoach!

Geen standaard trucje of therapie

Annely heeft geen standaard trucje of therapie: ze kijkt wie je bent, wat je nodig hebt en gaat dan met je op pad.Hoe? Ook dat is voor iedereen anders: het gaat erom waar jij je het lekkerst bij voelt. Wat ze ook niet doet is knopen voor je doorhakken. Voor jou bepalen wat je moet doen. Ze geeft je een gids met mogelijke routes, zorgt voor de GPS zodat je niet (langer) verdwaalt, plaatst af en toe een afbakening of helpt je over een omgevallen boom. Maar JOUW weg, die moet je zelf zoeken. Maakt niet uit hoe lang je erover doet, ze wandelt rustig met je mee. Tot jij jouw pad gevonden hebt. -Anne-

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan

Sinds enkele jaren ben ik werkzaam als zelfstandig fotograaf in de bruidsfotografie, werk dat ik met veel passie doe en heb gedaan. Echter het seizoensgebonden werk en de zware (vaak lange) dagen braken mij op. ’s Winters vulde ik mijn tijd met een of andere cursus. Dit voorjaar wilde echt wat veranderen aan deze situatie! Omdat ik geen “onpersoonlijke” beroepsinteresse test wilde doen, kwam ik bij Annely terecht. Zij brengt je, door middel van gesprekken en oefeningen die je thuis moet doen, dichter bij jezelf. Deze winter was ik weer eens begonnen met een cursus in belastingrecht. Iets wat aanvankelijk wel bij me leek te passen, maar niets bleek minder waar! De eyeopener was een bezoekje aan de Erasmus Universiteit op aanraden van Annely. Kijk eens wat fiscale economie inhoudt? Is dit wel iets voor mij? Nee, ik houd van de natuur, van kinderen van onderzoeken…. van iedere dag iets anders! Dit bracht mij terug naar mijn diepe wens om iets met biologie te gaan doen. Ik heb mij ingeschreven bij de Hogeschool van Rotterdam en begin in september met de opleiding Docent Voortgezet Onderwijs Biologie. Dit is mijn doel en hier ga ik voor!Annely bedankt voor je motivatie! -Karin-

Superfijn!

Nogmaals veel dank voor al je hulp. Ik heb echt superveel aan onze gesprekken gehad. Hoewel het uiteindelijk toch nog een jaar heeft geduurd, is dat eigenlijk ook wel weer heel snel omdat ik heel gericht heb gezocht naar een bepaalde functie. Superfijn! En….voor mijn 40e (dat had ik mezelf beloofd 😉 ) “

Frisse blik

Al enige tijd twijfelde over mijn baan en hoe ik verder wilde. Ik liep rond met vragen als; wat ik wil nou? wat vind ik echt leuk? moet ik niet iets heel anders gaan doen? Naar aanleiding hiervan ben ik op zoek gegaan naar een loopbaancoach die me hierbij kon helpen. Omdat ik geen aanbevelingen had van mensen uit mijn omgeving ben ik gaan zoeken op internet. Veel websites die ik tegenkwam vond ik erg zweverig maar de site van Annely, met een praktische benadering en positieve verhalen, sprak me aan. Bij het eerste contact met Annely had ik meteen een goed gevoel, ze is een heel hartelijk en enthousiast mens. Aan de hand van praktische opdrachten hebben we samen opnieuw naar mijn situatie gekeken en ben ik tot nieuwe inzichten gekomen waar ik mee verder kan. Ik heb de afspraken als heel prettig ervaren. De afspraken zelf en de voorbereiding ervan kosten tijd, maar Annely geeft daar ook heel veel energie en positieve feedback voor terug waardoor je altijd met een goed gevoel en stof tot nadenken weggaat. Ik beveel Annely zeker aan als loopbaancoach. -Margriet-

Los maken van gewoontes en veiligheid

Bij jou heb ik geleerd me los te maken van gewoontes en veiligheid, iets waar ik toch wel tegenop zag al voordat ik het traject in ging. Maar iets verliezen betekent ook weer kans voor nieuwe mogelijkheden, dat heb jij ooit gezegd. Toen mijn contract niet verlengd kon worden, ging ik eindelijk ‘ iets doen omdat het goed voor me is’ (ook hier citeer ik jou). Heb gebruik gemaakt van de ruimte die toen ontstond en heb me ingeschreven voor een glas-in-lood cursus. Sinds kort heb ik mijn eigen atelier in glas-in-lood en ook al vind ik dat soms doodeng, ik ben misschien wel beland op het maximaal haalbare van werk dat bij me past; creatief en bouwen/klussen. Ik ben ervan overtuigd dat dit een doorwerking is van de eerste veranderingen waarvan de oorsprong bij jouw coaching ligt. Ik herinner me nog steeds jouw zinnen en vooral het leren luisteren en kijken naar mezelf en dat als uitgangspunt te nemen in plaats van allerlei omgevingsfactoren zoals zekerheid, wat anderen verwachten en algemeen geldende normen. En ook als dit bedrijf mislukt, dan heb ik het toch wel mooi gedaan. En een enorm leuke tijd gehad. Bedankt voor het helpen openen van mijn nieuwe leven!

Vanuit je kracht keuzes maken

Annely heeft me geholpen om inzicht te krijgen in de zaken waar ik voor sta. Wat maakt mij wie ik ben, wat is voor mij belangrijk en waar word ik gelukkig van. Vanuit je kracht kan je dan keuzes maken die op lange termijn het beste zijn voor jezelf en werkgever/opdrachtgever” EH

Toch nog een baan!

“Annely is een dynamische adviseur. Zij is vriendelijk, betrouwbaar en behulpzaam. Zij luistert goed, heeft kennis van zaken en zet zich 100% in. Dankzij haar heb ik weer een nieuwe baan gekregen. Ik heb het hier erg naar mijn zin. Als ik Annely een cijfer zou mogen krijgen zou zij van mij een 10krijgen!” Bridj, 61 jaar

Ik durf het nu!

Deze week heb ik het geschiktheidsonderzoek van de Pabo succesvol afgerond en ik ga 1 september starten als zij-instromer op basisschool de Parkiet! Het kwam mede door de sessies met jou dat ik deze stap heb durven zetten en ik kijk ernaar uit om aan deze nieuwe fase in mijn loopbaan te beginnen 🙂 Dank dus en wellicht tot ziens!